Groepslessen

Kies Tussen Je Favoriete Groepslessen

Bij GO-FiT Bornem heb je een groot aantal groepslessen onder leiding van enthousiaste en professionele instructeurs.
Gratis inbegrepen in je abonnement.

Bodyshape


Een eenvoudige en
doeltreffende workout.

Club Power


Een training met gewichten (barbells)
op muziek.

Core Training


Een zeer efficiënte workout
van slechts 30 minuten.

Een eenvoudige en doeltreffende workout voor het hele lichaam waarbij gestreefd wordt naar versteviging én versoepeling van de spieren door het uitvoeren van eenvoudige bewegingen op toffe muziek.

Er wordt in deze les niet gesprongen waardoor de les toegankelijk is voor iedereen.

Een training met gewichten (barbells) op muziek. Je kan zelf de gewichten regelen en dus zo op je eigen niveau trainen. Alle spiergroepen komen aan bod (zoals benen, armen, rug…). Er worden veel herhalingen gedaan, met een relatief laag gewicht.

Op die manier blijft de toename in spiermassa minimaal en wordt vooral aan spierversteviging en vetverbranding gewerkt.

Wil ook jij strakke en sterke buik-, bil- en rugspieren?
CoreTraining is een zeer efficiënte workout van slechts 30 minuten die focust op het verstevigen en strakker maken van je rompspieren (buik, rug en billen).

Iedereen kan deelnemen! Man of vrouw, getraind of ongetraind, tijdens de workout kies je de opties die bij jouw lichaam passen. Deze workout werkt ook preventief tegen blessures.

Iedere maandag in de groepslessenzaal; iedere zaterdag en zondag in het fitnessgedeelte.

Fitness Boxing


gehele workout waarin het recreatieve
van boksen verwerkt zit.

Step'n Burn


Een conditieles waarbij je beweegt op/over een
in de hoogte verstelbaar platvorm.

Cardio Dance


Work-out met eenvoudige danspassen
en de nadruk op plezier.

Fitness boxing is een gehele workout waarin het recreatieve van boksen verwerkt zit. Met deze les verbeter je zowel je conditie, als je coördinatie en je boks skills. Tegelijkertijd zal ook je vetverbranding in je lichaam aangesproken worden. Ideaal ook voor vrouwen die wat extra kilo’s willen verliezen.

Een echte aanrader voor iedereen die met veel plezier en veel variatie wilt bewegen!

Een conditieles waarbij je beweegt op/over een in de hoogte verstelbaar platvorm. Naast de basispassen (zoals stappen, springen…) worden verschillende passen en combinaties aangeleerd op het ritme van de muziek.

Bij step train je zowel conditie en vetverbranding als spierversteviging (benen, billen, buik, rug en armen). Je bepaalt je eigen intensiteit en impact (high/low impact).

Zin om op een leuke manier aan je conditie te werken? Deze workout laat je op een plezante en toch conditionele manier zweten. Eenvoudige danspassen zorgen ervoor dat je kan bewegen volgens je eigen mogelijkheden en lichaam.

Én het allerbelangrijkste… De nadruk ligt op plezier maken, waardoor je er uitermate vrolijk van wordt! Probeer het en ervaar het effect.

Easy Yoga


Easy Yoga is een training waarmee
je werkt aan je lichaam en geest.

Zumba


De dans- en fitness-sensatie uit Amerika.

Easy Spinning


Indoor Cycling uiterst geschikt
voor de absolute beginner!

Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. In deze les vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning.

Tijdens de les nemen de stem van de coach en de klanken van de muziek je mee, even weg van de drukte. Ontspanning en inspanning wisselen elkaar af. De yogaoefeningen hebben als doel de spieren sterker en langer te maken, maar geven je toch een ontspannen gevoel. Je focus ligt op het goed uitvoeren van die ene oefening, totdat je deze onder controle hebt. Je verlaat de les met een leeg hoofd, een gezond lichaam en nieuwe energie.

Easy Yoga is geschikt voor een brede doelgroep ongeacht leeftijd, niveau en geslacht.

De dans- en fitness-sensatie uit Amerika. Het is een geweldig leuke mix van fitness en dans. Vele bewegingen komen onder andere uit de Latijnse dansen salsa, samba, merengue en flamenco. De opzwepende ritmische muziek doet je helemaal vergeten dat je intensief aan het sporten bent. En toch verbruik je heel wat extra calorieën met een Zumba workout.

De zumba-lessen zijn heel eenvoudig mee te volgen, je kan op ieder moment instappen.

Iedere vrijdag kan je deelnemen aan onze les Easy Spinning. Dit is een les Indoor Cycling uiterst geschikt voor de absolute beginner!

Hatha Yoga


Hatha Yoga is er voor iedereen. Wie dichtbij zichzelf blijft, kan ver geraken.

Hatha is de moeder der yoga-stijlen: de oeryoga waarop alle andere vormen gebaseerd zijn. Zonder veel franjes leer je in Hatha de pure yogahoudingen, zoals de ‘strijders’, maan- en zonnegroeten, voor- en achterwaartse strekkingen, heupopeners … Concentratie en ademhaling helpen je om dieper in deze poses te gaan. Het doel van Hatha? Meer stabiliteit en soepelheid verwerven in je doen (lichaam), denken (geest) en voelen (ziel), zodat energie vrij kan stromen. Evenwicht is hier het codewoord: je balanceert op de uitdagende koord tussen actie en ontspanning, kracht en flexibiliteit, dynamiek en bewustzijn.

Opgelet: verhoogd risico op mentaal-emotionele groei en transformatie.

Hatha Yoga is er voor iedereen. Wie dichtbij zichzelf blijft, kan ver geraken.

Indoor Cycling


De meest effectieve en motiverende cardiovasculaire training.

Indoor cycling is een groepstraining geschikt voor mannen én vrouwen, voor jong en minder jong, getrainden of minder getrainden. Indoor cycling is geschikt voor iedereen die op een plezierige en efficiënte manier wil werken aan zijn/haar conditie. Er is geen speciaal ritmegevoel nodig. Indoor cycling is eenvoudig en daarom zo herkenbaar en tof om te doen. De atmosfeer wordt bepaald door goed gekozen muziek uit verschillende stijlen.

Om maximaal plezier en resultaat te verkrijgen wordt het gebruik van een hartslag-meter tijdens de lessen aangeraden. Vanuit een test kennen we de voor jou meest geschikte hartslagzones. Elke zone heeft haar eigen kleur. Op deze manier weet jij steeds tussen welke hartslagen je dient te blijven op elk moment van de les. De hartslagzone wordt aangegeven door de lesgever. Via de weerstandsknop breng je jezelf in de juiste hartslagzone. Op die manier is de les voor iedereen, ongeacht het conditieniveau even intensief!

Elke les heeft haar trainingsprincipe. Uithouding, weerstand, interval of klimtraining: het kan allemaal op een verantwoorde en leuke manier.